نوشته شده توسط : saba

تزریق بوتاکس برای چه افرادی مجاز نیست:

•    افرادی که سن آنها زیر ۱۸ سال است .
•    افرادی که در دوران حاملگی یا شیر دهی هستند .
•    افرادی که بیماری های قلبی عروقی حاد دارند .
•    افرادی که بیماری ام اس یا نارسایی کلیه دارند .
•    افرادی که عفونت های فعال دارند یا از نظر ایمنی بدنشان ضعیف است .
•    افرادی که بیماری اختلالات انعقادی دارند.
•    افرادی که به پروتئین گاو حساسیت دارند.
•    کسانی که بیماری عفونی و التهابی در صورت و اطراف آن دارند .
•    کسانی که از دارو های ضد انعقاد خون استفاده می کنند .
•    کسانی که در دو هفته اخیر واکسیناسیون انجام داده اند .
•    کسانی که سابقه حساسیت به این دارو را دارند

چه محل هایی برای تزریق بوتاکس مناسب است:

خطوط اخم بین دو ابرو

خطوط افقی پیشانی

چین و چروک های کنار چشم

چین و چروک های گردن

خطوط خنده

کاربردهای بوتاکس را به دودسته می توان تقسیم کرد:

کاربردهای درمانی :

درمان سردرد های مانند میگرن
درمان تعریق زیاد ( زیر بغل، کف دست ، کف پا )
درمان غیر قرینگی  صورت
درمان اسکارهای دردناک

کاربردهای زیبایی :

رفع چین و چروکهای حرکتی و متوقف کردن پیشرفت چروکهای ثابت مثلا در پیشانی،دور چشم،خط اخم

بالا بردن ابروها

کاهش نمایش لثه هنگام خندیدن

بالا بردن نوک بینی

بهبود افتادگی قسمت تحتانی صورت در کنار تزریق فیلرها و چربی

کاهش خطوط عرض گردن

کاهش چینهای عمودی گردن

بهبود چین های چانه

مزایای بوتاکس :

روش موثر تزریق بوتاکس جهت جوانسازی و زیباسازی پوست صورت و بدن دارایی مزایایی چون 

1)عدم نیاز به بستری و بیهوش شدن

2)روشی غیرتهاجمی 

3)هزینه کمتر نسبت به جراحی های زیبایی 

4)عدم وجود دوره ی نقاهت 

5)درد بسیار کم 

6)راحتی بیمار پس از انجام تزریقات بوتاکس 

7)مشاهده ی نتیجه عمل بلافاصله پس از تزریق 

عوارض بوتاکس :

بوتاکس عملی ایمن و کم‌خطر است اما فقط در صورتی که کار را به دست پزشکی متخصص و مجرب بسپارید و میزان تزریق و شرایط عمل مناسب باشد. اگر پزشک، تخصص و مهارت کافی نداشته باشد، امکان نامتقارن شدن صورت، افتادگی ماهیچه‌ها و … وجود دارد.
اگر تزریق به‌درستی انجام شود، احتمال وقوع عوارض جانبی به صفر خواهد رسید اما درهرحال، گاهی زخم یا قرمزی کوچکی در ناحیه‌ی تزریق مشاهده می‌شود که پس از مدت کوتاهی برطرف می‌شود.

در موارد نادر، عوارض شدیدترِ بوتاکس به‌صورت مشکلاتی در:

1) بلع

2)حرف زدن

3) تنفس

ظاهر می‌شود. اگر چنین عوارضی برای‌تان رخ داد، حتما خیلی سریع به پزشک مراجعه کنید. البته این عوارض جانبی به‌ندرت ظاهر می‌شوند، به‌ویژه اگر میزان و دُز کافی تزریق شده باشد. این عمل خیلی ساده است، به‌طوری‌که حتی می‌توانید در هنگام استراحت میان کار، این تزریق را انجام بدهید و بدون اینکه کسی متوجه چیزی بشود، سریع به کار و زندگی خود بازگردید.

.مراقبت های پس از تزریق بوتاکس:

تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، محل تزریق را ماساژ ندهید و حتی کرم نمالید. تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، حمام نکنید و از سونا و جکوزی و استخر هم استفاده نکنید. تا 24 ساعت بعد از تزریق، پیاده روی و ورزش نکنید. تا 4 ساعت بعد از تزریق، دراز نکشید و طولانی مدت خم نشوید. تا 2 ساعت بعد از تزریق، با عضلات صورت کار کنید و محلهای تزریق را کمپرس سرد نمایید.

 بوتاکس

 


:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saba

چرا پاک کردن تاتو با لیزر؟

روی بدن خود خالکوبی دارید و دیگر برایتان جذاب نیست؟ ابروهای خود را تاتو کرده‌اید و کرده‌ی خود پشیمانید؟ اگر می‌خواهید تاتوی خود را پاک کنید، باید به یک نکته‌ی کلیدی توجه کنید که توسط انجمن درماتولوژی آمریکا مطرح شده است:

در این جا باید یادآور شویم که با وجود پیشرفت‌های فنی و تکنولوژی، این که لیزردرمانی چقدر برای شما موثر باشد، تا حد فراوانی به اپراتور لیزر بستگی دارد. اگر پزشک منتخب شما تجربه و مهارت کافی نداشته باشد، نه تنها پیشرفته‌ترین دستگاه لیزر موثر نخواهد بود، بلکه خطرات زیادی هم خواهد داشت. در طرف مقابل اگر پزشک تخصص و تبحر کافی داشته باشد، پاک کردن تاتو با لیزر به موثرترین و ایمن‌ترین روش تبدیل می‌شود.

بهترین دستگاه لیزر برای پاک کردن خال کوبی و تاتو، لیزرهایی معروف به Q-switched هستند. عبارت Q-switched اسم یک دستگاه یا تکنولوژی خاص نیست؛ بلکه نشان‌دهنده‌ی یک قابلیت در دستگاه لیزر است. دستگاه‌هایی که به قابلیت Q-switched مجهز هستند، می‌توانند یک پالس لیزری قدرتمند را به یکباره به پوست بفرستند. انرژی این پالس لیزری یک میلیاردم ثانیه دوام دارد، به سرعت جذب رنگدانه‌های جوهر تاتو می‌شود و آن‌ها را منفجر می‌کند.

عوامل موثر بر انتخاب کاندیدای مناسب و برنامه‌ریزی برای پاک کردن تاتو شامل موارد زیر است:

  • چه مدت تاتو را داشته‌اید
  • جوهر در چه عمقی از پوست قرار گرفته است
  • تاتو شما به چه رنگی است
  • خالکوبی یا تاتو در کجای بدن شما قرار دارد
  • شرایط عمومی سلامت
  • داروهای مصرفی
  • این که آیا سابقه‌ی زخم‌های گوشتی و برآمده داشته‌اید یا نه


:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saba

چگونگی کاشت مژه

کاشت مژه به روش عمل جراحی

کاشت مژه دائمی روشی است که برای افزایش تراکم یا پرپشت کردن مژه ها در افرادی که مژه های کمی دارند و یا بر اثر بیماری و سوختگی مژه های خود را از دست داده اند به کار می رود.

عمل کاشت مژه باید توسط متخصصان زیبایی انجام گیرد که تبحر ویژه ای برای انجام این عمل دارند زیرا این عمل نیز مانند عمل های دیگر دارای عوارضی می باشد و یک عمل اشتباه پزشک موجب آسیب به مژگان طبیعی بیمار می شود. متخصص زیبایی باید منطقه ای را انتخاب کند که نزدیک ترین جنس مو به مژه ها را دارد و با ایجاد برش های ظریف ردی از این جراحی به جای نگذارد تا به زیبایی موهای بیمار لطمه ای وارد نشود .

روش کاشت و پیوند مژه طبیعی:

در نگاه اول جراحی کاشت مژه بسیار آسان به نظر می رسد و بیمار تنها می پندارد پزشک یک مو از سر او را بر می دارد و به پلک چشم او پیوند می زند اما فرآیند کاشت مژه طبیعی به این راحتی ها نیست و جراح باید حدود 50 مو برای هر چشم از فولیکول های مو پوست سربا برش های کوچکی برداشت کند وسپس با ایجاد برش در پلک بالا و پایین در نواحی مخصوصی از پلک این موها را پیوند بزند. سپس متخصص زیبایی با زدن بخیه موهای پیوندی را محکم می کند.

کاشت مژه طبیعی با روش میکروسرجری

با روش میکروسرجری پیشرفته می توان کاشت مژه دائمی را تجربه کرد. در این روش بیمار می توان طول مژه ها را تعیین کند. کاشت مژه تحت بیهوشی موضعی و در حالی انجام می شود که بیمار هشیار است ، در این روش کاشت مژه بین یک تا سه ساعت طول می کشد.

میکروسرجری چطور انجام می شود؟

جراحان پلاستیک تحت بی حسی نوار از پوست سرجدا می کنند (میکروگرافت ) و سپس فولیکول های برداشت شده را به صورت تکی به مژه ها پیوند می زنند. موها را به صورت یکی یکی بعد از تزریق بی حسی و محافظت از پلک چشم با یک پوشش به پلک پیوند می زنند.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saba

میزان عوارض به چه عواملی بستگی دارد؟

این که لیزر چقدر عارضه داشته باشد، به ویژگی‌های دستگاه و همچنین رنگ پوست متقاضی بستگی دارد. متفاضیانی که پوست تیره‌تری دارند، بیشتر مستعد دچار شدن به عوارض پوستی هستند؛ چرا که آن‌ها ملانین بیشتری در پوست خود دارند. تیرگی پوست می‌تواند ناشی از برنزه کردن و افزایش سن باشد یا این که به طور ژنتیکی و طبیعی پوست تیره‌ای داشته باشید. به همین جهت اگر قصد لیزر کردن دارید، باید فعلاً از آفتاب گرفتن و سولاریم پرهیز کنید.

عوامل دیگری که به طور بالقوه می‌توانند باعث افزایش احتمال عوارض لیزر موهای زائد شوند شامل طول موج لیزر، مدت زمان تابش، اندازه‌ی نقطه‌ی تابش و استفاده‌ی نامناسب از تکنیک‌های خنک‌سازی پوست است.

هرچه طول موج دستگاه لیزر بیشتر و مدت زمان تابش کوتاه‌تر باشد، احتمال وقوع عوارض جانبی کمتر می‌شود. افزایش طول موج و کاهش مدت زمان تابش باعث می‌شود که انرژی کمتری جذب ملانین شود. این اتفاق هم در اپی‌درم دیده می‌شود و هم در پیاز مو. پس طول موج زیاد و مدت تابش کم باعث کاهش تاثیر لیزر بر حذف موها می‌شود.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

دو سه روز بعد از لیزر موی زائد ، ممکن است پوست ناحیه‌ی تحت درمان کمی قرمز و کم درد را داشته باشد. بسیاری از بیماران می‌گویند که این درد مشابه با درد آفتاب سوختگی است و به خوبی تحمل می‌شود. اما خود فرآیند لیزر معمولاً دردناک نیست.

شایع‌ترین عوارض لیزر موهای زائد

عوارض روش‌های درمانی مختلف به چند شکل پدیدار می‌شوند. برخی عوارض طبیعی هستند. به هر حال در طی لیزر یا روش‌های زیبایی دیگر، شما دارید تغییری در ساختار طبیعی بدن ایجاد می‌کنید و باید انتظار داشته باشید که بدن شما به آن تغییر واکنش نشان دهد. عوارض طبیعی شامل درد اندک، التهاب و قرمزی پوست می‌شود. این عوارض لیزر معمولاً موقتی هستند و خیلی زود ناپدید می‌شوند.

فواید لیزر موهای زائد 

 



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saba

در این مقاله، تجربه ی شخصی من از لیزر موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت را خواهید دید. ۴ جلسه از لیزر موهای زیر چانه ی من می گذرد و کاملا از نتیجه، راضی هستم.

من مدتی بود که دچار موهای زائد چانه شده بودم. راستش برای چند ماه از ژیلت استفاده می کردم  اما درست مثل ریش مردان، دوباره رشد می کرد و چهره ی ناخوشایندی داشت. مدتی هم به پیشنهاد دوستان، دستگاه اپیلیدی  را برای رهایی از موهای زائد به کار بردم که صرف نظر از درد زیاد آن، خیلی از موها زیرپوستی می شدند!

تا اینکه یکی از دوستانم با من در مورد لیزر موهای زائد و دستگاه الکساندرایت صحبت کرد. و اینکه چقدر زیاد از لیزر موهای زائد زیر بغل خودش،  نتیجه ی مثبت گرفته است. دوستم می گفت بعد از سه جلسه، شاید حالا فقط ماهی یک بار نیاز باشد که ژیلت به دست بگیرم!

فکر می کنم برای یک زن شاغل، خبری بهتر از این نبود. اما از آنجا که روی لیزر موی زائد حساسیت زیادی داشتم و نمیخواستم که هزینه ی الکی بدهم، تصمیم گرفتم تا قبل از هر چیزی در مورد دستگاه لیزر و بهترین مرکز لیزر موهای زائد در تهران تحقیق کنم. گرچه نتایج تحقیق من دو ماهی طول کشید اما از انتخاب نهایی خود فوق العاده راضی بودم و الان که این متن را می نویسم بعد از ۴ جلسه از شر موهای زائد چانه ی خود خلاص شده ام.

لیزر دایود برای انواع رنگ پوست ها مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت نفوذ این لیزر به فولیکول های مو نسبتا زیاد است. از عوارض جانبی آن می توان به قرمزی بعد از انجام لیزر اشاره کرد.

تکنولوژی دایود هم خیلی خوب و موثر است اما برندهای مطرح این تکنولوژی در ایران نیستند به این علت که اکثرا ساخت اسرائیل می باشند.

– سطح تماس: در دستگاه دایود هندپیس کاملا در تماس با بدن است و سر آن قابل تعویض نیست، این به معنی نیست که غیربهداشتی است اما اول اینکه واکنش پوست حین لیزر را سخت تر میتوان مشاهده کرد و دوم به لحاظ بهداشتی کمی سخت تر است.

سطح مقطع: سطح مقطع دایود کوچکتر است که احتمالا درد به همراه دارد.

در نهایت طول موج دایود ۸۰۸ نانومتر هست این در حالیست که دستگاه هایی مثل جنتل مکس پورو با دو تکنولوژی الکساندرایت و اندی یگ با طول موج های ۷۵۵ و ۱۰۶۴ تمام تایپ های پوستی تیره و روشن را تحت پوشش قرار می دهند.

لیزر ND:Yag اِندی یَگ

این لیزر با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر، منحصرا برای نواحی تیره و پوست گندمی و تیره طراحی شده است. استفاده از لیزر الکساندرایت بر روی پوست های سبزه و نواحی تیره بدن دو حالت دارد:

۱. درجات پایین = عدم جوابگیری کامل
۲. درجات بالا = سوختگی و ایجاد عارضه

اما این لیزر برای نواحی سبزه و گندمی بدن طراحی شده و می توان این نواحی را با توان بالا لیزر کرد.

 


:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saba

چه مقدار ژل باید تزریق کنم؟

این موضوع به خواسته‌ی شما و وضعیت لب‌هایتان بستگی دارد. برای بیشتر افراد یک سرنگ کافی است؛ البته در صورتی که بخواهید ظاهر طبیعی و نچرال لب‌ها را حفظ کنید. یک سرنگ به اندازه‌ای ژل دارد که بتوانیم لب‌ها را پر کنیم و شکل آن‌ها از حالت طبیعی خارج نشود. حتی برای دفعات اول بهتر است که نصف سرنگ را تزریق کنیم و سپس برای تزریق نصف دیگر سرنگ، یک یا دو هفته بعد به کلینیک مراجعه کنید. اینطوری حفظ ظاهر طبیعی لب‌ها راحت‌تر است. برای بیشتر افراد دو سرنگ بیش از اندازه است ولی اگر بخواهید خیلی لب‌های خود را برجسته کنید، ممکن است نیاز باشد.

  • آیا تزریق ژل به لب خطرناک است؟

در کشورهای اروپایی به تزریق ژل به لب «درمان وقت ناهار» می‌گویند. یعنی انقدر کم‌عارضه و کم خطر است که می‌توانید در زمان استراحت ناهار، محل کار را ترک کنید، به کلینیک بیایید، تزریق ژل انجام دهید و دوباره به محل کار برگردید. 

توصیه می‌کنیم به تزریق ژل به عنوان یک عمل زیبایی که خطرات جدی و مهمی دارد نگاه کنید. چون اگر تزریق به درستی صورت نگیرد، می‌تواند خطرات حادی داشته باشد. یکی از خطرات، انسداد عروقی نام دارد. در این عارضه‌ی نادر، ژل تزریق شده عروق خونی را مسدود می‌کند. اگر خون به بافت‌های لب نرسد، بافت‌ها می‌میرند و بخشی از لب از بین می‌رود.

  • آیا تزریق ژل درد دارد؟

اول این که بیشتر ژل‌های هیالورونیک اسیدی حاوی داروی بی‌حس کننده موضعی لیدوکائین هستند. همان بی‌حس کننده‌ای که در دندان پزشکی کاربرد زیادی دارد. علاوه بر این می‌توانیم به شکل‌های مختلفی لب‌هایتان را بی‌حس کنیم. مثلاً می‌توانیم اطراف لب یک داروی بلوک کننده عصبی تزریق کنیم. از این دارو در دندان پزشکی، پیش از پر کردن دندان استفاده می‌شود. به جز این می‌توانیم از داروهای بی‌حس کننده موضعی استفاده کنیم که به شکل محلول یا کرم هستند.

از بین راه‌های کاهش درد، ما کرم بی‌حس کننده را ترجیح می‌دهیم. وقتی از داروهای بلوک کننده عصبی استفاده می‌کنیم، شکل حرکت کردن لب‌ها تغییر می‌کند و تا چند ساعت معلوم نمی‌شود که لب‌تان به چه شکلی در آمده است. این مشکل را با کرم‌های بی‌حسی نداریم.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saba

در حال حاضر تزریق بوتاکس (Botox) یکی از پر طرفدارترین درمان های زیبایی شناخته شده است، بوتاکس در حقیقت از سم «بوتولینوم» (Botulinum toxin) تشکیل شده است که ما امروزه، آن را با نام تجاری «بوتاکس» آن را می شناسیم. نام تجاری بوتاکس، یک محصول آمریکایی است و به علت محبوبیت و ماندگاری تجاری آن، امروزه به جای نام علمی بوتولینوم به کار می رود.

این ماده از سم باکتری کلستریدیوم تشکیل شده است که زیر پوست انسان تزریق شده و مانع حرکت ماهیچه های زیر پوست، در آن ناحیه می شود. بدین ترتیب، ماهیچه های مربوط به آن قسمت، ناتوان شده و کشش و انقباضی که باعث بروز چین و چروک روی پوست هستند از بین می رود. در نتیجه، این عمل، می تواند درمانی برای رهایی از چین و چروک ها و همچنین جوانسازی پوست و حتی کاهش تعرق در افراد تلقی شود.

تزریق بوتاکس در قسمت های مختلف صورت که بالای بینی هستند انجام می شود: بوتاکس بین ابروها و خطوط پیشانی، بوتاکس اطراف چشم ها، بوتاکس در ابروها و تزریق بوتاکس در بالای بینی.
بوتاکس، گاهی در زیر بغل، برای از بین بردن کلی تعرق زیر بغل نیز استفاده می شود. بدنسازان و ورزشکاران که به پرورش اندام می پردازند، برای جلوگیری از تعرق زیاد زیر بغل در زمان ورزش، به دنبال بوتاکس زیر بغل هستند. هم چنین، دیگر افراد نیز برای جلوگیری از لک افتادگی در اثر عرق زیر بغل، به تزریق بوتاکس زیر بغل مبادرت می ورزند. بدین ترتیب، حدود نیمی از سال، تعرق زیر بغل صورت نمی گیرد و نگرانی های ناشی از آن بر طرف می گردد.در ادامه به شرح هریک از آنها خواهیم پرداخت.

بوتاکس اطراف چشم ها

استفاده از این تزریق بوتاکس برای کاهش خطوط اطراف چشم می باشد که آنها را با عنوان خطوط «پنجه کلاغی» می شناسیم. این خطوط، در زمان خندیدن، کاملا مشخص می شوند.از این تزریق بوتاکس برای اصلاح پلک های نامتقارن یا ابروهای نامتقارن نیز استفاده می شود

 

بوتاکس بین ابروها و خطوط پیشانی

این تزریق بوتاکس به طور مستقیم بین عضلات ابرو و خطوط پیشانی بر روی عصب های موجود در این نواحی انجام می شود و هدف از این کار کاهش خطوط اخم در این نقاط است. استفاده از این نوع تزریق می تواند خطوط ما بین ابرو ها ـ که آنها را با عنوان «خطوط 11» می شناسیم ـ را رفع نماید. باید یادآوری نمود که برای خطوط عمیق پیشانی، تزریق بوتاکس به تنهایی کارآمد نیست و نیاز به تزریق ژل و یا فیلر نیز می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()