نوشته شده توسط : saba

نحوه جوانسازی صورت با PRP

30 تا 60 سی سی خون از بیمار برای تهیه پلاسمای غنی از پلاکت گرفته می شود. سپس خون با دقت سانتریفیوژ می شود تا پلاسمای غنی از پلاکت از گلبول های قرمز و سفید جدا شود و در نهایت PRP تهیه می شود. در مرحله بعد ، یک عامل فعال کننده به آن اضافه شده و سپس در ناحیه صورت و گردن تزریق می شود. ایده تزریق PRP مبتنی بر قرار دادن غلظت بالای پلاکت در بافت پیری برای تحریک تولید مثل و ترمیم سلول است.

 

بایدها و نبایدها قبل از درمان PRP

قبل از درمان یک وعده غذایی سبک بخورید ، درمان با معده خالی ممکن است باعث سرگیجه شود.

به مقدار زیاد مایعات بنوشید.

از هیچ داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند آسپرین ، ایبوپروفن یا ناپروکسن استفاده نکنید زیرا ممکن است با عملکرد لخته شدن طبیعی پلاکت تداخل داشته باشد.

در روز درمان از آرایش استفاده نکنید.

بایدها و نبایدهای درمان PRP

فعالیتهای عادی روزانه خود را پس از درمان از سر بگیرید.

2 تا 3 روز خود را در معرض آفتاب زیاد قرار ندهید.

2 تا 3 روز خود را در معرض سرما یا گرما قرار ندهید. این شامل سونا ، جکوزی و جکوزی است.

2-3 روز شنا نکنید.

24 ساعت ورزش نکنید و از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

به مدت 2 هفته هیچ گونه درمانی روی صورت خود انجام ندهید.
نتایج جوانسازی صورت با PRP

شما می توانید انتظار داشته باشید که پس از 3 هفته درمان PRP ، استحکام ، بافت و قابلیت ارتجاعی پوست شما بهبود می یابد. این روند افزایش بهبود تا 3 ماه آینده ادامه خواهد داشت.

PRP یک درمان ترجیحی در بین پزشکان و بیماران است. از آنجا که ماده مورد استفاده جسم خارجی نیست ، این روش هیچ گونه حساسیت یا واکنش آلرژیک ایجاد نمی کند.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saba

خیلی از افراد هستند که از ریزش مو رنج می برن . حتی بعضی از افراد تا مرز طالسی هم پیش رفتن اما خب یا علاقه ای به کاشت مو ندارن یا شرایطشو رو ندارن . حالا برای تقویت مو باید چکار کرد؟ همینطوری بیخیال نشست؟ نه یا مزوتراپی یا پی آر پی مو باید انجام داد. خب حالا اینا چه تفاوتی با هم دارن؟

مهم ترین تفاوت روش پی آر پی و مزوتراپی مو
تفاوت در هزینه
تفاوت در تعداد جلسات
تفاوت در مدت زمان هر جلسه
تفاوت مشاهده‌ی نتیجه
تفاوت در مواد تزریق شونده
تفاوت تزریق در لایه های پوست سر

همچنین بخوانید: آیا لیزر موهای زائد فواید دارد؟

مقایسه تعداد جلسات مورد نیاز در مزورتراپی و پی آر پی

یکی از مهم ترین سوالها در خصوص تفاوت پی آر پی و مزوتراپی در خصوص تعداد جلسات موجود در این زمینه می‌باشد. در مزوتراپی مو، به طور معمول 10 جلسه نیاز می‌باشد تا روش درمانی به صورت کامل انجام شود اما در روش پی آر پی، تعداد جلسات به وضعیت فرد بستگی دارد و این تعداد جلسات در هر فرد می‌تواند متفاوت باشد از این رو اعلام کردن تعداد جلسات مشخص در این متد برای فرد کار درستی نمی‌باشد.

تزریق در لایه های پوست سر، در دو روش PRP و مزوتراپی متفاوت می‌باشد. در روش مزوتراپی تزریق به لایه‌ی میانی پوست اتفاق می‌افتد در حالی که در روش پی آر پی این تزریق می‌تواند در تمامی لایه های پوست صورت گیرد. اما این تفاوت نمی‌تواند دلیلی بر تاثیر پذیری بیشتر و یا کمتر یکی از این دو روش باشد. لازم به ذکر است که برای تشخیص بهتر از این که کدام متد می‌تواند برای ما مفیدتر باشد، بهتر است که تشخیص آن را بر عهده‌ی پزشک متخصص پوست و مو بگذاریم.


تفاوت در مشاهده‌ی نتیجه در روش پی آر پی نسبت به مزوتراپی
به طور کلی هم روش پی آر پی و هم روش مزوتراپی، هر دو روش هایی هستند که نتیجه‌ی آن را به زودی می‌توان ملاحظه نمود. اما در روش مزوتراپی لازم است تا چندین جلسه‌ی متوالی این تزریق‌ها را تکرار نمایید و این در حالی است که در روش پی آر پی شما می‌توانید بعد از یک بار تزریق نتیجه را مشاهده نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saba

عرق کردن واکنش طبیعی بدن برای تنظیم درجه حرارت بدن است که معمولاً در فعالیت افراد که منجر به تولید گرمای زیاد بدن می‌شود، ایجاد می‌گردد. ولی تعریق بیش از اندازه نه تنها فایده خاصی ندارد، بلکه غالباً باعث مشکلات زیادی در ارتباطات اجتماعی فرد می‌شود. افراد مبتلا به تعریق زیاد زیر بغل (axillary hyperhydrosis) اغلب از بوی بد یا خیس شدن و شوره روی لباس شکایت دارند. در موارد شدید تعریق کف دست (palmar hyperhydrosis) بیمار از خیس شدن وسایلی که با آنها در تماس است مثل کاغذ شکایت دارد. عرق زیاد کف پا (feet hyperhydrosis) نیز اغلب باعث بوی بد کفش می‌شود.

تعریق شدید زیر بغل، بیماری شایعی است که بیش از 1 میلیون نفر در آمریکا به آن مبتلا هستند. سیستم عصبی افراد مبتلا به تعریق شدید معمولاً بیش فعال (Overstimulate) است. تحریک غدد عرق توسط اعصاب خودمختار در افراد مبتلا، باعث تولید عرق تا چهار برابر بیشتر از اندازه نرمال می‌شود.

درمان‌های معمول برای این بیماری شامل داروهای موضعی و خوراکی یونوتوفورز (iontophoresis) و جراحی است. تزریق بوتاکس(BOTOX) در افرادی که به درمان‌های دارویی مقاوم هستند بسیار مفید است.

 همچنین بخوانید : بوتاکس چیست و در کدام قسمتهای صورت انجام می شود؟

تزریق بوتاکس برای مبتلایان به تعریق شدید
بوتاکس، دارویی است که بیشتر برای درمان چروک به کار می‌رود. در سال 2004 سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) استفاده از بوتاکس برای درمان تعریق شدید زیر بغل را تایید کرد. از آن پس بسیاری از افرادی که به تعریق زیر بغل مبتلا هستند با تزریق بوتاکس حتی تا دو سال از تعریق شدید راحت می‌‍شوند.

درمان تعریق شدید کف دست و پا
تزریق بوتاکس برای درمان تعریق شدید کف دست و پا نیز قابل استفاده است با این تفاوت که تزریق در این مناطق دردناک تر است بنابراین باید ازبیحسی قبل از تزریق در این مناطق استفاده کرد. یکی از روش‌هایی که جدیداً در درمان تعریق زیر بغل به کار می‌رود آر اف فرکشنال می‌باشد.

عمل به این صورت است که تزریق مقادیر کم بوتاکس باعث بلوک موقت اعصاب محرک تعریق در محل می‌شود. انتشار بوتاکس باعث می‌شود حجم کوچکی از بوتاکس مساحت زیادی را تحت تاثیر قرار دهد. بوتاکس با یک سوزن بسیار ریز تزریق می‌شود. معمولاً هر بار درمان 12-6 ماه اثر دارد و پس از آن باید درمان تکرار شود.

 


:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saba


موهای زیربغل یکی از آزار دهنده ترین نواحی است که باید به طور مداوم با آن مقابله کرد. مهم نیست که چند بار آن ها را اصلاح میکنید، باز هم به حالت اول خود باز می گردند.اما با استفاده از لیزر کندلا الکس داشتن پوستی نرم و بدون مو به طور دائم در ناحیه زیربغل دیگر یک آرزوی دست نیافتنی نیست. بدون شک در مورد لیزر موهای زائد با دستگاه کندلا الکس کنجکاو شده اید. اگرچه این روش در کوتاه مدت از تیغ و اپیلاسیون گرانتر است، اما موجب می شود بتوانید در بلند مدت در هزینه های خود برای خرید لوازم اصلاح صرفه جویی کنید.

این وضعیتی است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم: پیراهن یا لباس مورد علاقه مان را به تن میکنیم و می فهمیم که فراموش کردیم زیر بغل خود را اصلاح کنیم. امیدوارم قبل از قدم گذاشتن در عموم، این موضوع را فهمیده باشید، تصور کنید که اگر از آخرین باری که شیو کرده اید مدت زیادی گذشته باشد چقدر موهای زیر بغل شما می تواند زننده باشد و موجب کاهش بهداشت فردی شما شوند.

با لیزر موهای زائد، به شما این آزادی داده می شود که بدون نگرانی در مورد موهای زائد، راحت تر و با خیالی آسوده تر لباس بپوشید و از شر بوی بد و زننده زیر بغل خود نیز خلاص شوید. اگر بدانید قبل از لیزر زیربغل چه باید کرد می توانید عوارض جانبی ناشی از لیزر مانند درد، سوزش و تورم در این ناحیه را کاهش داده و بسیار سریعتر به نتیحه مطلوب خود از جلسات لیزر دست یابید.
شیو کردن مکرر زیر بغل باعث می شود این ناحیه مستعد به رشد موهای زیرپوستی شود. همچنین احتمال کیست و بریدگی بر اثر شیو کردن با تیغ افزایش می یابد.

اما لیزر موهای زائد توسط کندلا با لیزر کندلا الکس راه حل رفع موهای زائد زیربغل است. با لیزر کندلا الکساندرایت موهای زیرپوستی به طور کامل از بین می روند. پس از آن منافذ پوست بسته شده و پوستی صاف را برای شما ایجاد می کند. دیگر از شر شیو کردن، اپیلاسیون، بریدگی با تیغ و... خلاص می شوید. درمان زیر بغل با لیزر به معنای واقعی کلمه فقط چند دقیقه طول می کشد و می توانید نتایج را با اولین درمان خود به راحتی مشاهده کنید.
لیزر موهای زیربغل بهترین جایگزین روش های ناکارآمد رفع موهای زائد است. شیو کردن سنتی موهای زیر بغل، مستلزم این است که این روند حداقل هرفته تکرار شود. علاوه بر این، پوست ناحیه زیر بغل به شدت حساس است و سریعا ممکن است با هر تحریک کوچک توسط تیغ در آن حساسیت ایجاد شود.
معمولا متخصصین پوست و مو به افرادی که پوستشان مستعد تحریک است استفاده از لیزر موهای زائد در ناحیه زیربغل را پیشنهاد می دهند. البته متخصصین نکات مربوط به قبل از لیزر زیربغل را به بیماران آموزش می دهند تا نتیجه بسیار بهتری از این روش بگیرند و عوارض لیزر زیربغل را به حداقل برسانند.

لیزر مو زیربغل موجب رفع موهای زیرپوستی و همچنین جلوگیری از ایجاد التهاب می شود که در نتیجه روش های دیگر رفع موهای زائد در این ناحیه بوجود آمده اند. لیزر موهای زائد به شما امکان می دهد تا از زخم های دردناک، ایجاد توده در زیشه موها که با نازک شدن پوست در ناحیه زیر بغل ایجاد می شود، در امان بمانید.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : saba

برای اینکه افراد زیبا بنظر برسن، داشتن موهایی پرپشت بوده اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچار ریزش مو شده و از وضعیت به وجود آمده ناراضی خواهند بود، که می توان با انجام کاشت مو طبیعی به نگرانی این افراد پایان داد. دلایلی مانند استفاده از وسایل گرمایشی و خشک کننده مو مانند انواع سشوارها و اتو مو، استفاده از شامپوهای نامناسب با توجه به جنس موها، بکار بردن رنگ های شیمیایی برای زیباسازی مو، بیماری های ژنتیکی و هورمونی و غیره باعث شده تا فولیکول های مو ضعیف شده و نیاز به پیوند مو داشته باشید.

عمل زیبایی کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود ؟

افزایش جذابیت چهره با داشتن موهایی زیبا و پرتراکم از نکات بدیهیست که رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست. عمل زیبایی کاشت مو طبیعی باعث شده تا فولیکول های مو که آسیب دیده و یا دچار ریزش شده اند، ترمیم یافته و دوباره رشد نمایند. این فرایند از سه مرحله برداشت واحدهای فولیکولار مو (گرافت مو) از محل اهدا کننده (بانک مو)، آماده سازی گرافت ها و مرحله آخر کاشت گرافت تشکیل می شود.

 

برای انجام عمل زیبایی پیوند مو از موهای طبیعی موجود بر سطح پوست بدن یا سر خود متقاضی استفاده خواهد شد. نقاط مورد نظر و مناسب اهدا کننده فولیکول مو از نظر پزشکان، پشت سر حدفاصل دو گوش و بخشی زیر گردن خواهد بود. چرا که این ناحیه به دلیل شباهت و یکسان بودن به موهای وسط سر از لحاظ ضخامت و طول مناسب تر خواهند بود. در موارد خاص در صورتی که نیاز باشد از موهای بخش هایی از بدن مانند قفسه سینه نیز برای افراد استفاده می شود. به طور کلی دو روش برای برداشت گرافت های مو از پشت سر بیمار وجود دارد که میتوان از آن به عنوان روش جراحی و روش غیر جراحی نام برد.

آشنایی بیشتر با بانک مو

ساختمان مو از چند بخش ساقه مو یا همان تار مو و فولیکول مو یا همان پیاز مو تشکیل می شود. به دسته های مو که در یک روزنه از سطح سر قرار دارند گرافت مو یا واحد فولیکولار مو گفته می شود که به گرافت های تک تار مویی و چند تار مویی تقسیم میشوند. تعداد تار مو در هر گرافت بین ۱ تار تا ۵ تار مو بستگی به قدرت بانک مو و تکنیک برداشت گرافت متفاوت است. بانک مو پشت سر از گرافت های ۱ تا ۵ تار مویی تشکیل می شود.

روش جراحی:

در روش جراحی پزشک متخصص یک نوار ۶ تا ۱۰ اینچی از محل بانک موی فرد عمدتا پشت سر بیمار که شامل فولیکول های سالم می باشد را جدا کرده و این نوار یا همان فلپ در اختیار تیم کات یا جداسازی واحد های فولیکولار مو قرار می گیرد تا توسط میکروسکوپ های مخصوص فولیکول ها جدا و آماده فرایند کاشت شوند؛ این گونه برداشت گرافت های مو از بانک مو را با عنوان روش جراحی یا FUT میشناسیم.

 

برداشت فلپ از محل بانک مو یک کار تخصصی است و باید توسط پزشک متخصص و کار آزموده انجام شود.

 

در مجموعه بزرگ تهران بیوتی سنتر برداشت فلپ جراحی با تکنیک جراحی پلاستیک انجام می شود که از آن با عنوان تریکوفتیک اسکارلس ( Trichophytic Closure Technique scarlesse ) که عمده مزیت آن نسبت به روش FUT برداشت فلپ از محل بانک مو بدون برجای ماندن هیچگونه اسکار جراحی است.

 

روش غیر جراحی:

در این روش دیگر از جراحی و برداشت فلپ خبری نیست و فولیکول های مو به طور جداگانه با استفاده از پانچ های دستی ( FIT ) و یا میکروموتورهای اتوماتیک ( کاشت مو به روش SUT ) یا دستگاهای مشابه دیگر مانند Neo Graft و Safer از محل بانک مو برداشت می شود. برای شروع پزشک ابتدا سر را تمیز کرده و سپس داروی بی حسی را به نقاط مورد نظر تزریق خواهد کرد؛ سپس فولیکول های مو را توسط پانچ های معرفی شده مخصوص هر روش به صورت واحدهای فولیکولار مو برداشت می نماید. در نهایت واحد های فولیکولار برداشت شده از محل بانک مو در ماده نگهدارنده مخصوص خود در اختیار پزشک متخصص کاشت قرار گرفته تا فرآیند کاشت انجام شود که این مرحله نیز با دو تکنیک انجام میپذیرد. در روش های FIT ،FUT ، SUT و … از تیغ کاشت برای ایجاد برش های میلیمتری و جای گذاری فولیکول های مو توسط پنس های مخصوص در محل طاسی استفاده می شود. در روش دیگری که جدیدترین تکنیک کاشت موی طبیعی می باشد از دستگاه ایمپلنتر استفاده شده که از آن با عنوان کاشت مو به روش DHI نامبرده می شود.

 

کاشت مو به روش ترکیبی :

هر گاه طاسی به حدی باشد که نیاز به گرافت موی بیشتر احساس شود برای برداشت گرافت مو از بانک فرد از دو روش جراحی و بدون جراحی همزمان استفاده میشود که به این روش ترکیبی می گویند.

 

روش های کاشت مو طبیعی

در اینجا به حقایق روش های مختلف کاشت موی طبیعی پرداخته می شود تا شما عزیزان را در انتخاب تکنیک کاشت موی خود یاری نماییم. نکته مهم در فرآیند پیوند مو طبیعی این است که انتخاب مناسب ترین روش برای شما تا حد زیادی وابسته به شرایط بانک مو و میزان طاسی سر شما دارد بنابراین بهتر است به تصمیم و راهنمایی پزشک در این زمینه دقت فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 شهريور 1400 | نظرات ()